fredag 7. januar 2011

Bokprosjektet

Jeg har satt meg et slags mål for det kommende året: Jeg skal lese mer. Jeg skal fordøye flere bøker i år enn hva jeg har gjort tidligere år. For å holde styr på bøkene, og kanskje si noen ord om hva jeg synes om dem, har jeg opprettet denne bloggen.

I menyen over er det ei påbegynt liste over bøker jeg har lyst til å lese, men jeg kommer ikke til å følge denne listen slavisk på noen måte. Snarere tvert i mot. Jeg har en god del bøker i bokhyllene mine hjemme som jeg ikke har lest ennå, så jeg begynner med disse (noen av de bøkene står også på lista, da).

Så får vi se hvor mange bøker det faktisk blir til slutt når året er omme. Jeg har ikke satt meg et konkret tall som mål, og dette med vilje; jeg vil ikke ha unødig press på meg til å lese - jeg vil lese fordi jeg er glad i å lese, ikke fordi jeg skal nå bok nr X. Jeg blir fornøyd om jeg ender opp med et tosifra tall, men jeg kommer ikke til å stresse med å oppnå dette.

Uansett - velkommen til Litterariteter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar